020 - 686 80 80

“Als Technische Dienst van een beveiligingsbedrijf zijn wij all-rounders”, vertelt Mita. “Onze technici houden zich zowel bezig met periodiek onderhoud als met het oplossen van een eventuele storing en het realiseren van projecten. Er is sprake van projecten als een nieuw systeem wordt geïnstalleerd of bestaande installaties worden vervangen of uitgebreid”. Om al deze taken in Amsterdam en directe omgeving optimaal te kunnen uitvoeren, beschikt Intersafe over een sterk en ervaren team van eigen technische medewerkers maar wordt ook gebruikgemaakt van onze vaste ZZP-ers.

Inbraakalarm en camerasystemen

Het plannen gaat Mita goed af. “In het begin was het even ontdekken welke technicus het beste bij welk type storing, project of systeem past, maar inmiddels weet ik dat precies”, zegt ze lachend. “Vooral tijdens piekuren moet ik prioriteiten stellen: welke klus moet eerst en welke medewerker van de Technische Dienst kan ik daar het beste op afsturen? Het verhelpen van storingen krijgt daarbij voorrang, als is dat natuurlijk wel afhankelijk van het soort Service Level Agreement (SLA) dat met de betrokken klant is afgesproken.”

Mita plant ook de werkzaamheden aan nieuwe installaties in. Dat gebeurt nadat de afdeling Sales de afspraken met de klant heeft gemaakt en het project in handen komt van de Projectleider van Intersafe. De projectenafdeling van Intersafe zorgt voor de realisatie van nieuwe installaties, zoals inbraaksystemen, camera oplossingen of toegangsverlening. Vaak gaat het om een combinatie van inbraakalarm en camerasystemen”, voegt technicus Roy toe.

Terugdringen van storingen en vals alarm

Door de jaren heen is de aard van de werkzaamheden wel veranderd. “Voorheen kwamen vaak analoge systemen voor, zoals ISDN of alarmmeldingen via een oude faxlijn. Tegenwoordig gaat bijna 100 procent via internet. Dat is snel, betrouwbaar en goed beveiligd”, legt Roy uit. Wat nieuwe systemen betreft installeert de Technische Dienst van Intersafe alleen moderne oplossingen van toonaangevende merken. “Ook nemen wij bestaande installaties van klanten over voor onderhoud en/of renovatie. Tijdens het werk komen wij van alles tegen. Zoals oude panden of café’s aan de gracht, waar de snoertjes zijn doorgeknaagd door muizen of ratten”, zegt Roy.

Het komt dagelijks voor dat de Technische Dienst wordt gebeld wanneer er geen technisch probleem is, maar een andere reden. Mita: “Het gebeurt toch wel regelmatig dat gebruikers
van een pand de code van het alarm zijn vergeten, of dat zij geen autorisatie hebben om het pand binnen te gaan. Ook dan proberen wij snel en adequaat te helpen. Buiten kantoortijden worden deze telefoontjes doorgeschakeld naar onze collega’s in de Mobiele Surveillance. Dienstverlening hebben wij hoog in het vaandel. Het is uiteindelijk in het belang van alle partijen dat het aantal onnodige verzoeken om hulp en valse alarmen wordt teruggedrongen. Dat scheelt tijd, geld en irritatie. Juist dat terugdringen van valse meldingen is een specialiteit van Intersafe en dat wordt geregeld in het Intersafe Goud pakket”.

Installaties in Amsterdam

Roy vult haar aan: “Het is van belang dat klanten de aard van de melding bekijken op hun control panel. Dat eisen de systemen ook van de gebruiker. Dus eerst de melding bekijken en dan pas resetten. Dat voorkomt dat het systeem steeds opnieuw alarm geeft. Ook hier geldt dat, afhankelijk van de SLA, het resetten ook kan plaatsvinden door de surveillant”. Roy heeft als technicus, die dagelijks voor de Technische Dienst van Intersafe onderweg is, al veel meegemaakt. “Laatst nog moest ik ergens in Amsterdam op een dak van een pand zijn. Daar bleek een nest te zitten en werd ik aangevallen door een agressieve meeuw. Maar gelukkig gaat het bij de meeste storingen en projecten probleemloos”.

Wilt u meer weten over onze Technische Dienst en wat zij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op met de afdeling Sales van Intersafe!